Med en ny och toppmodern Tour Truck satsar nu Cobra på att ge spelarna på DP World Tour, Ladies European Tour och Challengetouren all den support de behöver för att leverera på topp.
Cobra Puma Golf inleder en storsatsning för support av spelare på DP World Tour, Challengetouren och Ladies European Tour genom lanseringen av en toppmodern så kallad Tour Truck. Den nya lastbilen är fullt utrustad med allt som krävs för att tillgodose behoven hos spelare som tävlar på de olika tourerna i Europa.
Den nya lastbilen har en toppmodern verkstad och en lounge för spelarna, för att på bästa sätt se till att spelarna kan prestera på toppnivå.
– Detta är en viktig investering för vårt företag i vår ambition att fortsätta ta marknadsandelar. Den nya Tourtrucken och det förstklassiga stödet för våra atleter är en del av vår övergripande strategi för att stärka vår position, öka vår synlighet och hjälpa fler golfare att njuta av spelet. Henrik Pantzar, Head of Golf Cobra Puma Golf Europe
Den specialbyggda lastbilen har tre huvuddelar som maximerar utrymmet med en stor entré, en verkstad och slutligen spelarloungen.
Det välkomnande atriumområdet är inrett för att ge spelare och personal ett utrymme att sitta ner och ta en kaffe eller något kallt medan de väntar på att klubbor ska byggas eller justeras. Spelarloungen går ett steg längre och erbjuder våra spelare en plats att koppla av från banan, med alla moderna bekvämligheter inklusive sköna soffor, TV, telefonladdare, ett schysst ljudsystem, Wi-Fi, videospel och mer.
2023 kommer att fortsätta att vara ett hektiskt år för Cobra Puma Golfs spelare i Europa med uppemot 18 evenemang i flera olika länder. Den nya Tour-lastbilen, som debuterar i Rom Italien för Italian Open, kommer också att åka till Holland, Tyskland, Sverige, Danmark och ett antal klassiska golfbanor under hela säsongen, och serva spelare vid varje stopp på vägen.
Introduktionen av den nya Tour-lastbilen markerar en period av betydande investeringar för Cobra Puma Golf och indikerar en ny nivå av engagemang för sina atleter som tävlar i Europa. Eftersom Cobra och Puma firar sina 50- och 75-årsjubileum i år, är denna investering avgörande för tillväxten och stödet för den europeiska golfaffärsenheten.
– Vår första prioritet inom sports marketing är att säkerställa att vi erbjuder våra spelare den bästa möjliga servicen. Den nya Tour-lastbilen och all teknik den ger betyder att vi kan fortsätta att säkerställa att våra spelare är har allt de behöver för att ge sig ut och prestera på högsta nivå. Joe Folker, Senior Manager Sports Marketing, Cobra Puma Golf Europe
Comments