Ett ihållande regn kunde inte dämpa entusiasmen när TaylorMade för första gången på två år kunde arrangera ett evenemang för sina återförsäljare.
Pandemin har påverkat snart sagt allt i våra liv och golfleverantörernas verksamhet har såklart inte varit något undantag. Den tillhörande golfboomen har varit positiv för alla golftillverkare och TaylorMade passade för ett par veckor sedan på att arrangera ett evenemang för att ge tillbaka till de återförsäljare som bidragit till framgångarna.
Med TaylorMade-proffsen Sami Välimäki, Rasmus Höjgaard, Nicolai Höjgaard och Oliver Gillberg på plats, giveaways och allmän glädje var de inbjudna deltagarna helnöjda efteråt. "Fantastiskt arrangemang av TaylorMade, vi kände oss verkligen som VIP när vi gick runt banan i regnet", berättade en glad custom fitter från Stockholm trots att hans regnställ inte riktigt höll tätt.
Extra kul var att spelplatsen, Söderby utanför Uppsala, hade finputsat banan och presenterat den nästan som om touren var på plats, med reklamskyltar och allt. Anledningen till att man valde Söderby var bland annat att man här har sitt TaylorMade Performance Lab, en mycket avancerad svingstudio.
För TaylorMade var det väldigt roligt att äntligen få till ett arrangemang, "Vi är tacksamma för att äntligen ha kunnat göra något för återförsäljarna i Sverige", sade Andrew Bostock, marknadschef för Europa, som med regionens glädjande siffror i åtanke länge har velat få till något.
Vi börjar också närma oss lanseringssäsongen och gissningsvis är TaylorMades återförsäljare lika spända som vi andra inför vilka nyheter TaylorMade kan tänkas bjuda på 2022.
Kommentare