Med multimaterialteknik och beprövade innovationer som Carbonfly Wrap, Ti-Facewrap och Spinsistency ger nya G430 LST FW3 högre hastighet och längre slag.
Med multimaterialteknik och beprövade innovationer som Carbonfly Wrap, Ti-Facewrap och Spinsistency ger nya G430 LST FW3 högre hastighet och längre slag.
Den lågspinnande och tourinspirerade designen har 2041 Beta-Ti-träffyta, Ti 8-1-1-huvud och en tungstensulvikt på 80 gram som placerar tyngdpunkten lågt och längre bak för högre bollhastighet, mindre spinn och 6,5 meter mer längd i snitt.
”Vi är glada över att mitt under pågående säsong kunna erbjuda denna nya teknologi som ger golfare en långtgående och mångsidig trätrea vilket hjälper dem att uppnå lägre scorer och öka njutningen på banan", säger John K. Solheim, PING:s VD och president. "Kombinationen av de lättviktsegenskaper som titan har tillsammans med tungstens densitet öppnar upp många möjligheter att förbättra prestandan. Resultaten är fenomenala. G430 LST FW3 går otroligt långt och låter fantastiskt. Den används redan av tourspelare runt om i världen. Vi ser fram emot att få den nya fairwayklubban i händerna på golfare som vill ha det bästa inom multimaterialteknologi."
Ti-Facewrap ger högre trampolineffekt och mer längd
En höghållfast träffyta i titan har variabel tjocklek och omsluter även toppen och sulan, vilket ger högre trampolineffekt för högre bollhastighet och högre bollbana. Med ett huvud i titan och tungstensulvikten på 80 gram placeras tyngdpunkten lågt och långt bak, vilket ger högre bollflykt, mindre spinn och mer längd.
Träffyta optimerad för bollhastighet
Lågprofilhuvudet på 169 cc har också Spinsistency, en beprövad teknik för en träffyta med variabel rullradie för bättre prestanda över hela träffytan (särskilt vid tunna träffar lågt på träffytan) genom att reducera spinntalet för mer längd. En tätare radie ökar bollhastigheten och minimerar spridningen i slagen.
Carbonfly Wrap sparar vikt och sänker tyngdpunkten
LST-modellen (Low Spin Technology) kompletterar de fairwayklubbor i G430-serien som introducerades tidigare i år, MAX och SFT (Straight Flight Technology). Liksom dessa modeller är LST-trean försedd med en Carbonfly Wrap-topp för mer längd genom att placera tyngdpunkten lägre och närmare kraftlinjen vilket i sin tur maximerar bollhastigheten för högre och längre slag.
Komposittoppen sparar cirka 5,5 gram jämfört med en topp i titan och går över hälen och tån på huvudet. Den disponibla vikten omfördelas för en lägre tyngdpunkt och högre bollhastighet. Komposittoppen väger 8,5 gram fullt installerad och bidrar till klubbens tilltalande ljud.
Det tycks bara finnas en liten nackdel med nya G430 LST FW3 och det är priset. 6795 kronor är saftigt, men om den är lika bra som övriga G430-klubbor är det nog värt varenda krona.
G430 LST FW3 specifikationer:
Loft: 15° (Justerbar +- 1.5°)
Standardlängd: 43”
Svingvikt: D2
Standard PING-skaft: PING Alta CB Black 65 (SR, R, S), PING Tour 2.0 Chrome 65/75 (R, S, X), PING Tour 2.0 Black 65/75 (S, X)
Valbara customskaft utan upcharge: Mitsubishi Kai’Li White 70 (S, X), PRJX HZRDUS Smoke Red RDX 60 (5.5, 6.0, 6.5), 70 (6.0, 6.5)
Standardgrepp: Golf Pride 360 Tour Velvet i sex storlekar (Blue -1/16”, Red -1/32”, Aqua -1/64”, White-Std, Gold +1/32”, Orange +1/16”)
Se mer på Ping.com
Commenti