top of page

Dunlop Sports samlar ihop sina varumärken

Dunlop och ägarbolaget Sumitomo Rubber Industries samlar nu alla sina sportvarumärken på en ny och fräschare hemsida.


Redan förra året började SRI, Sumitomo Rubber Industries, konsolidera golf och racketsport genom att sätta Dunlop-logotypen på proffsgolfarnas kepsar och inledde processen med att uppdatera de olika varumärkena under Dunlop Sports-paraplyt. Nästa logiska steg är nu en lanseringen av varumärkesgemensamma hemsidor i Storbritannien/Europa, USA och Australien.


De fyra olika webbplatserna slås nu ihop till en helt ny version på eu.dunlopsports.com där Srixon, Cleveland Golf, Xxio och Dunlop samsas under ett paraply, men fortfarande med sina nuvarande identiteter, branding och produktserier.


“We took this opportunity to drastically improve our digital content and website functionality prior to major Srixon and Cleveland Golf product introductions. Consolidating our brands under a single roof and linking golf with racket sports will strengthen our global brand and marketing capabilities for the future,” said Benjamin Routhier, Head of Marketing – Srixon Sports Europe.

Inför 2023 lanserar Srixon, Cleveland Golf, XXIO och Dunlop ett flertal nya produkter där webbplatsen är en nyckelkomponent för lanseringarna. Med tekniska uppdateringar kommer den nya Dunlop-webbplatsen att ge en bättre online-upplevelse, särskilt i mobilen.


På den nya sidan kan man enkelt navigera mellan de olika varumärkena och shoppa de produkter man vill ha. Från och med 2023 kommer även företagskommunikationen att reflektera Dunlops satsning på koordinering.


Kolla in den nya Dunlop Sports Europe-webbplatsen på eu.dunlopsports.com



0 kommentarer
bottom of page