top of page

Stewart Golf kör rebranding med ny logo

Stewart Golf, tillverkaren av marknadens bästa Follow-golfvagnar, elvagnar som följer efter dig, gör en rebranding med ny logo som representerar deras position som innovatör och risktagare.


Follow, alltså att elvagnen följer efter dig i stället för att du ska styra den manuellt eller via en fjärrkontroll, är en magiskt skön funktion som ger en upplevelse relativt nära att spela med en caddie.


Den bästa Follow-vagnen jag provat är Q Follow, tätt följd av X10 Follow, båda från engelska Stewart Golf som nu firar sitt 20-årsjubileum med en rebranding. Den moderniserade logon representerar Stewart Golfs framtid som ett varumärke drivet av teknik och innovation.



Företagets mål är att förändra hur golfen spelas genom att erbjuda bästa möjliga upplevelse för de som går på golfbanorna utan att behöva trassla med bärbag eller vagn som ska skötas. För detta har ett ’A’ i den nya logon designats för att likna ett par ben.


CEO Mark Stewart said; “We always have the most fun, and our greatest success, when we’re innovating and doing our own thing. We are a company of engineers at heart, who happen to love the game of golf. My grandfather conceived the first Stewart Golf prototype because he wasn’t satisfied with the status quo, and we’ve been challenging convention ever since.”

Lanseringen av den nya logon är inledningen på ett spännande år för Stewart Golf, som växt rejält och nu gör nya utvecklingar med nya tekniska och kreativa innovationer. Förra årets Black Friday-event – The Glitch – var något helt nytt i golfbranschen och uppskattades av såväl konkurrenter som folk i branschen med sin interaktivitet, stil och humor. Det gav också rekordförsäljning.


Du hittar de utmärkta Follow-vagnarna på Stewartgolf.se



0 kommentarer
bottom of page