top of page

Tiger + TaylorMade = Sun Day Red

TaylorMade Golf och Tiger Woods med 15 Major-titlar och 82 PGA-toursegrar utökar sitt partnerskap genom lanseringen av ett nytt lifestyle-varumärke kallat Sun Day Red.


 

Inför Genesis Invitational, PGA-tourtävlingen som Tiger Woods är värd för, presenterades hans nya samarbete med TaylorMade: Sun Day Red. Som en del av TaylorMade Golf kommer Sun Day Red att vara ett helt fristående varumärke med ett eget team av designers och personal samt ett eget huvudkontor i San Clemente, Kalifornien.

 

Varumärket Sun Day Red skapades från grunden för att vara ett av de mest eftertraktade lifestyle-varumärkena med ett komplett utbud av premiumkläder och skor. Teamet som TaylorMade har etablerat på Sun Day Red arbetar nära Woods för att dra nytta av hans omfattande kunskap och expertis om prestandakläder och skor. Woods är känd för att vara mycket noga med detaljer, vilket kommer att spela en betydande roll för produkterna från Sun Day Red.

 

We are honored that Tiger has trusted us with expanding our partnership to create an iconic brand led by the greatest athlete in the history of our sport. TaylorMade is proud to launch the Sun Day Red brand with Tiger’s expertise guiding the collaboration with our talented team of designers, marketers and industry leaders. This is a historic day for TaylorMade, Tiger and the game of golf and we are humbled to be a part of it. – David Abeles, TaylorMade President and CEO

 

Sun Day Red-logotypen skapades i en spännande process som också byggde på Tigers 15 Major-titlar i designen av den stiliserade tigern.


I have learned so much over the years and have a lifetime of experience adjusting my apparel and footwear to help me play better based on the way it was constructed. There are things that I could tell you that no one knew I was doing over the years. I’m ready to share those secrets with the world. Sun Day Red will embody a love of playing and competing, and we are for people that share those values, whether it’s on the course, or in life. We will be anchored to putting the athlete first in the product decisions we make. TaylorMade Golf has been a great partner on the equipment side. They have the best people who I deeply trust, and they can bring this to life like no one else. – Tiger Woods

 

Woods och TaylorMade har valt framstående personer i mode- och kulturbranschen för att driva varumärket, bland andra Brad Blankinship som utsetts till VD för Sun Day Red och kommer att övervaka den dagliga ledningen. Blankinship har årtionden av erfarenhet från ledande varumärken som Quiksilver och RVCA.

 

Tiger’s approach to his craft and unyielding pursuit for perfection makes him the ideal partner. Tiger has an innate ability to see the details in the details. We have obsessed together over every stitch, every fit, to ensure we get it right by the athlete,” said Blankinship. “Together, we will change the landscape of lifestyle brands with Sun Day Red and are excited for fans and consumers to experience our products first-hand. – Brad Blankinship

 

Sun Day Red kommer att lansera sin första serie kläder för herrar 1 maj 2024 och kommer att säljas online i USA och Kanada. Med tiden kommer Sun Day Red också att finnas även på nyckelmarknader utanför Nordamerika och i detaljhandeln. Man kommer också att bredda produktutbudet med skor, och kläder för damer och barn.

 

Tiger Woods och TaylorMade blev ett team 2017 då man tecknade ett flerårigt avtal. I ett nära samarbet med Woods utvecklade TaylorMades ingenjörsteam de hyllade P·7TW-järnklubborna innan han för femte gången fick dra på sig den gröna kavajen på Augusta National 2019.

 

Woods har också varit avgörande i utvecklingen av TaylorMades Milled Grind wedgar, med bland annat hans anpassade "TW"-sulslipning, som nu spelas av proffs på tourer runt om i världen.

0 kommentarer

Liknande inlägg

Visa alla

Kommentare


bottom of page